Třída 8.A
Třídní učitelka: Mgr. Daniela Krajíčková
Kontakt: krajickova@zscernahora.cz
Počet žáků ve třídě: 13 (7 chlapců + 6 dívek)
Aktuality:
14. dubna 2025 - třídnická hodina
14. dubna 2025 - klasifikační porada za 3. čtvrtletí
16. dubna 2025 - školní kolo Dopravní soutěže
17. - 21. dubna 2025 - velikonoční prázdniny
22. dubna 2025 - Hrdá škola - Ztřeštěný den módy
23. dubna 2025 - Svačinka pro dobrou věc
28. dubna 2025 - schůzky SRPŠ
Laboratorní práce
Naše další laboratorní práce v chemii se týkala kovů. Kovy všichni známe, ale jaké mají vlastnosti? To bylo naším úkolem pomocí pokusů zjistit. Zjišťovali jsme, zda kovy vedou teplo, co znamená, že jsou kovy kujné, vymýšleli jsme pokus, který by dokázal, že kovy vesou teplo, pomocí plamenové zkoušky jsme dokazovali kationty kovů ve sloučeninách a na závěr jsme "vyráběli" měď z modré skalice.
Projekt VODA
U příležitosti Světového dne vody probíhá každoročně na naší škole týdenní projekt žáků 8. tříd věnovaný této nenahraditelné tekutině.
Jak jsme ho prožili my? V českém jazyce jsme si zahráli na novináře a zde je pár ukázek našich novinových článků.
Projek Voda probíhá na naší škole už řadu let. Je to projekt, který nám ukáže
mnoho zajímavostí a věcí, které jsme dosud neznali. Jako třeba že voda může být
náladová, nebo že má paměť. Na začátku projektu jsme si řekli úvod, nějaké základní a
vedlejší informace, nachystali jsme si pokusy k našemu tématu a nemohla chybět ani
prezentace. To vše jsme poslední den předvedli žákům čtvrté třídy. Ti byli velmi hodní a
vzorně nás poslouchali. Vypadalo to, že je to velmi zaujalo. Bylo tam také několik lidí
z pedagogického sboru. Na projektu bylo nejzábavnější asi to, že jsme se třídou
spolupracovali a bavili se. Naše paní učitelka nás hodně chválila. Na konci projektu jsme
si pomocí soli a ledu udělali zmrzlinu. Projekt jsme si velmi užili, myslím, že na to nikdy
nezapomenu.
Kateřina Jalová
Třídy 8.A a 8.B měly tu čest dozvědět se něco víc o vodě v rámci týdenního
projektu. První den se rozdala zajímavá témata. Dozvěděli jsme se více informací,
například že voda ovlivňuje naši náladu. Druhý den jsme na vybrané téma zpracovali
prezentace. Třetí den jsme si vyzkoušeli různé pokusy s vodou. Čtvrtý den byl jiný, to
jsme slyšeli zajímavou přednášku o ekologii vody. Pátý a poslední den jsme naše znalosti
předali žákům čtvrtých tříd. Žáci byli velice pozorní a naslouchali nám. Na zakončení
projektu jsme za odměnu dostali domácí zmzrlinu, kterou jsme si sami vyrobili.
Alice Daňková
V pátek 14. března odstartoval každoroční projekt Voda. Žáci osmých tříd měli
den pokusů, kdy zkoumali například tvrdost vody. Proběhl také den ekologie, kde jsme
zkoumali cestu vody a její spotřebu. Poslední den jsme svoje práce odprezentovali
malým čtvrťákům a předvedli jsme jim i pokusy. Za celý týden jsme se dozvěděli spoustu
nových věcí a moc si to užili.
Valerie Domská
Týdenní projekt Voda, který mají každý rok žáci 8. ročníku, jsme letos absolvovali
i my. Nejprve jsem si myslela, že to bude jako jakýkoliv nudný projekt s prezentací, ale
celkově mě překvapil. Naučila jsem se spoustu nových věcí, například jak poznám, že
jsem dehydratovaná, nebo třeba co nepatří do kanalizace. Učitelky byly velmi milé a
rády nám odpovídaly na fůru otázek, nebo nám i radily, jak něco zlepšit. Týden byl
docela zábava a užila jsem si to i se spolužáky.
Mikuláš Novák
Každý rok se na naší škole koná projekt Voda, na kterém pracují osmáci. Pracuje
se buď ve dvojicích, nebo jednotlivci. Každý si vezme téma, které je mu nejblíž nebo o
které se zajímá. Jeden den se zpracovává prezentace, další den se dělají pokusy. Trénuje
se pokus, který se pak předvádí u prezentace. Další den je ekologie a poslední den se
prezentuje. Díky tomuto projektu jsme získali nové zajímavé informace.
Rostislav Hrnčiřík
První den projektu jsme odstartovali filmem, různými soutěžemi a povídáním o
vodě. Druhý den jsme dělali prezentace. Třetí den byl věnován pokusům s vodou, např.
jsme vařili vodu v krabičce od sirek, testovali jsme Ph, tvrdost a kyselost vody. Čtvrtý
den byl dnem ekologie. Učili jsme se o plýtvání vodou, čištění vody apod. Pátý den jsme
prezentovali výsledky své práce čtvrťákům a různým učitelům.
Aneta Tesařová
Na základní škole se konal projektový týden Voda, kterého se zúčastnili žáci
osmých tříd. Svoji prezentaci předvedli žákům čtvrté třídy. Prezentace se povedly. Podle
mě se dětem nejvíce líbily pokusy. Děti zjistily, že dokáže pršet i ve třídě, nebo že lze hrát
pomocí vody. Poznali jsme vodu tvrdou, měkkou, destilovanou a další. Děkujeme
čtvrťáčkům, že se přišli podívat na naše prezentace.
David Čiháček
Každý rok se na Základní škole Černá Hora koná projekt Voda. Žáci se celý týden
učí zajímavé věci o vodě a jejích vlastnostech. Dozvěděli se třeba o tom, jak šetřit vodou
nebo jak probíhá čištění vody v čističce odpadních vod. Pomocí experimentů odhalili
zajímavé vlastnosti vody. Žákům 4. třídy odprezentovali své získané poznatky a
předvedli jim různé pokusy, které si pro ně připravili.
Vít Smetana
Každý rok žáci 8. tříd celý týden pilně pracují na projektu Voda. Jejich cílem je
dozvědět se nové informace o vodě, například dělají pokusy o filtraci vody, nebo si
vytváří vlastní déšť ve třídě. Na konci týdne vždy odprezentují svoji práci žákům 4. tříd.
Podle mého názoru se to letos povedlo.
Prezentace projektu VODA
Projekt VODA
Černohorský skokan
Krásného úspěchu dosáhl ve školním kole soutěže ve skoku vysokém Adam Ostrý, který vyhrál kategorii starších žáků a reprezentoval tak naši naši školu v Kunštátské laťce.
Gratulujeme.
Tvoje cesta načisto
V rámci preventivních programů jsme se zúčastnili programu primární protirogové prevence, který byl věnovaný problematice návykových látek, jejich používání, podávání a prodeje.
Manga a anime
Ve středu jsme po delší době navštívili černohorskou knihovnu, kde nám japanolog Tadeáš "Meon" Jojko vyprávěl mnoho zajímavých informací o japonských kreslených videích a komiksech.
DIVADLO RADOST - Hamlet on the Road
V pátek 28. února jsme s našimi osmáky navštívili brněnské Divadlo Radost. Na programu byla hra Hamlet on the Road - Shakespeare v tak trochu jiném osobitém podání. Přestavení bylo úžasné. Stejně tak se nám líbil následný rozchod v centru města.
Olympiáda v anglickém jazyce
Gratulujeme Valerii ke skvělému třetímu místu ve školním kole Olympiády v anglickém jazyce.
Divadelní představení Princezna ze mlejna
Jako každý rok jsme se těšili na divadelní představení deváťáků u příležitosti pasování prvňáčků.
Příští rok již budeme na jejich místě stát my. A jakou pohádku budeme hrát? Začínáme o tom intenzivně přemýšlet.
Preventivní program- HRDINOVÉ V NÁS
22. ledna jsme se vydali do Brna do SVĆ Lužánky, kde nás čekal program s názvem Hrdinové v nás.
Během různých aktivit jsme přemýšleli o otázkách: Kdo je hrdina? Jak jsem na tom já na své cestě hrdiny? Co ovlivňuje moje rozhodování? Co je vlastně pro mě důležité? Otázky, které nás budou doprovázet po celý život.
Výtvarná výchova
Ve výtvarné výchově jsme začali pracovat na tématu lidských obličejů. Prvním tématem je pokus dokreslit lidský obličej . Jak se nám to povedlo brzy ukážeme.
Vánoční besídka
Poslední vyučovací hodiny před vánocemi jsme si společně strávili na třídní vánoční besídce.Ozdobený vánoční stromeček, cukroví, povídání a společné hry byly příjemnou tečkou za rokem 2024..
Krabice od bot
Již potřetí jsme se zapojili do charitativní akce Krabice od bot. Tentokrát se nám podařilo shromáždit 1200 Kč, které jsme v podobě dárkového certifikátu odeslali na pomoc dětem v nouzi.
Turnaj ve volejbalu a florbalu
V předvánočním čase se žáci naší školy zúčastnili 2. ročníku turnaje ve volejbalu a florbalu s lysickou školou. Naši třídu úspěšně reprezentovaly Valerie a Alice. A jak to celé dopadlo? Hezkou remízou.
Adamovi se povedla úžasná věc, vyhrál školní kolo Olympiády v českém jazyce a bude naši školu reprezentovat v okresním kole.
Blahopřejeme.
Akrojóga v tělesné výchově
Projekt ve výtvarné výchově
Tento týden jsme dokončili ve výtvarné výchově dlouhodobý projekt.Téma i techniky zpracování jsme si vybírali podle svých zájmů. Někteří z nás pracovali podle předloh, jiní popustili uzdu své fantazii. Celou práci jsme zakončili krátkou prezentací, ve které jsme svoji práci představili svým spolužákům. Jak jsme dopadli ve srovnání s ostatními se dozvíme při velkém hlasování, které vybere nejlepší projekty.
Směsi
V chemii jsme nyní dokončili učivo o směsích. Naučili jsme se poznávat jednotlivé typy směsí a také metody oddělování jejich složek - krystalizaci, filtraci, destilaci, chromatografii a sublimaci.V laboratorní práci jsme měli za úkol vytvořit směs a libovolnou metodou složky směsi opět rozdělit.V chemii jsme nyní dokončili učivo o směsích. Naučili jsme se poznávat jednotlivé typy směsí a také metody oddělování jejich složek - krystalizaci, filtraci, destilaci, chromatografii a sublimaci.V laboratorní práci jsme měli za úkol vytvořit směs a libovolnou metodou složky směsi opět rozdělit.
Keramická dílna
Pod vedením zkušené keramičky jsme se vrhli na tvorbu vánočních dárků. Už teď se těšíme na druhou část, kdy budeme glazovat.
Otisky prstů
V přírodopisu se nyní učíme o lidské kůži. V laboratorní práci jsme si vyzkoušeli, jak se dělají otisky prstů a pokusili jsme se určit typy svých kožních obrazců.
Naše svaly
V přírodopisu jsme se v říjnu učili o svalech. V praktické části jsme si vyzkoušeli, v jaké kondici naše svaly jsou - které máme zkrácené a které ochablé.
Svačinka pro dobrou věc
Společně s 8.B jsme uspořádali dobročinnou akci na podporu našeho spolužáka Davida, jehož rodině o prázdninách vyhořel dům. Kolik se vybralo? Neuvěřitelných 30 000,- Kč!!!
Moc děkujeme všem, kdo přinesl něco chutného k snědku, i těm, kdo si nějakou dobrotu koupil. My jsme získali skvělou zkušenost a obrovskou radost, že jsme mohli alespoň trochu pomoct.
Chemie je "věda"
V letošním roce začínáme studovat nový předmět - chemii. V naší první laboratorní práci jsme zkoumali vlastnosti látek.